In juni is onder grote belangstelling een nieuw kunstwerk op de Beijerlandselaan onthuld: de Beijerkoppen.
De portrettengalerij van nieuwslezers werd onthuld door Noraly Beyer. Zij interviewde de kunstenaars, Paul Cox en Toine Horvers, en vertelde over haar eigen geschiedenis als nieuwslezeres. Defne Ayas, directeur Witte de With, hield een betoog over hoe technologie steeds vaker wordt aangewend in kunst in de openbare ruimte, waardoor grensvervaging ontstaat tussen kunst en reclame en andere beelden. Daardoor gaan passanten vragen stellen over kunst, wat aansluit op het debat dat kunstenaars met hun werk willen aanzwengelen.
Wereldwijd
Het kunstwerk aan een zijmuur van de Mediamarkt is een high tech drieluik, dat beelden uitzendt van nieuwslezers van over de hele wereld. Speciaal ontworpen software zoekt real time via tweehonderd satellietkanalen in televisie-uitzendingen naar het bekende kader van een nieuwslezer achter een tafel. Het kunstwerk gaat niet over actualiteiten als zodanig, maar over een wereldwijd verschijnsel en de bijbehorende internationale overeenkomsten en verschillen.